Ibland så tror man inte sina ögon.

Efter ett konstituerande föreningsmöte häromdagen passerade jag Spånga. Min hjärna var väl lite halvsovande när jag satt i bussen och närmade mig hållplatsen jag skulle av på. Självklart tvärvaknade hjärnan och undrade om den hallucinerade när följande skylt kördes förbi av bussen:

image21

Ja, det var sant. Värsta Allé. Det finns uppenbarligen något som heter så, och inte bara någon som har kluddat på skyltarna! Om det verkar vara svårt att greppa så kolla här.

Visst, jag misstänker att orten egentligen är Vär-sta (som Far-sta, Vår-sta et.c.).

Jag känner att vidare kommentarer är överflödiga, men det vore kul med kommentarer kring "fenomenet" från läsarna här. ;)

Kommentarer
Postat av: Diana

Åh herregud..säkert att de inte kuggat på stavningen av MÄRSTA

2007-09-10 @ 18:10:09
URL: http://diraal.blogg.se
Postat av: Robhob

Ja, det var en bra fråga! *S*

2007-09-11 @ 00:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0