Det normativa samhällets oempati smyger vidare

Ja, alltså, nu fick jag reda på via Qruiser att de normativa kontaktsidorna bekräftar vad man redan visste. I  den här artikeln finns att läsa följande:

"Sajten erbjuder också matchning. Mikael Josander visar hur han paras ihop med en kvinna och får veta att de passar varandra till 77 procent. Är det bra eller dåligt?

- Det är bra. Vi programmerar frågor och poäng tillsammans med psykologer och alla procenttal över 70 är bra. Bland annat eftersträvar vi att det inte blir matchning mellan dominerande män och undergivna kvinnor. Sådant vill vi inte understödja."

Sådant här gör mig närpå heligt förbannad, och bekräftar att det normativa samhället moraliserar över individens rätt att själv välja, samt gärna hindrar en i största möjliga grad när det är möjligt. Skönt nog avregistrerade jag mig på denna sida, och en hel del andra liknande också. Detta bekräftar - det jag redan visste - att många av dessa sidors admins och ansvariga inte har alla hästar hemma i stallet.

Hoppas att fler upptäcker det, och slutar sponsra dessa sidor med pengar, de lever överlag bara på andras olycka.

Over'n'out

Kommentarer
Postat av: Diana

Shoot!

2007-06-27 @ 18:24:33
URL: http://diraal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0